onsdag 20 juli 2011

Väderlekar

Stiltje på bloggen kan väl bara innebära storm irl. Men just idag känns det mest som en liten, liten bris. Bra tycker jag. Barnen lyssnar på räkna med skägg här hemma och längtar efter att på en tandem cykla ner till stranden. Det blir nog inte mycket av det för dagen innehåller redan kalasläge för den store och kopmisdate för den lille. I bilen lyssnar vi på stava med skägg istället. Jag blir sugen på Stinas bullar och tänker att hade jag bara lite mmmmm skulle jag kanske sätta igång en vetedeg. Har ju för övrigt fortfarande den mest fantastiskt inspirerande boken Kanelbulllar och annat hemabakt här hemma. Den ska visst inte tillbaka förrens samma dag som ovan omtalade skivor. Vad jag älskar detta att låna och låna lite till. Förresten har jag inte kommit över något mmmm, vet helt enkelt inte var det står att finna. Dessutom så står ju i princip alla mina blå IKEAkassar fyllda med numera ganska skrynklig men ändock ren tvätt, om inte fysiskt så åtminstone mentalt, ivägen för min älskade bakmaskin jag fått av finaste Cherl.

1 kommentar:

  1. Ren, ovikt och ostrykt tvätt har vi gott om här hemma också idag... MEN blev det faktiskt bullbak här hemma ändå! Det är värt att låta tvätten stå lite till. Den försvinner ju inte utan väntar så tålmodigt tills jag hittar lite extra mmmm från de goda bullarna :)

    SvaraRadera