Seriöst. All denna reklam man bombaderas med borde verkligen komma med en stor fet varningstext. På cigarettpaketen står det ju klart och tydligt: SMOKING KILLS. Vilket i och för sig husets sjuåring tolkar som att rökning killas. Men ändå. När man får ett sånt där SMS av KappAhl att nu får DU, fantastiske mest utvalda specialkund förtur på halva reapriset, så borde det stå något om att man faktiskt inte måste handla. Speciellt inte om man övar sig inför stundande köpstopp.
Jag tog en liten sväng förbi KappAhl i 73:an. Där är det vädligt lite folk och tillräckligt utrymme mellan klädställningarna så att man faktiskt kan ha med sig sin bebis i vagn. Alltså ganska bra förutsättningar för den som vill sälja och dåliga för den som inte vill handla... Jag menar, titta lite behöver ju inte betyda att jag ska handla något. FNYS. Jag kom hem med en ganska välfylld påse. Påminner mig själv (och alla andra också btw) att det är ju i februari jag har köpstopp, så jag är definitivt ingen förlorare. Faktiskt så är jag väldigt, väldigt smart. Bra grejar till bra pris. Man tackar. Bästa köpet var en ny pyjamas till sonen. Han älskar den. Sprang upp som en gasell och satte på sig den ikväll. Sen kom han nerskuttande och utropade: PYJAMASPARTY! Är det fredag så är det. Fast jag brukar förstås kalla det fredagsmys.
Note to self. Innan februari är det läge att avregistrera allt vad reklam heter till både mail och telefon. Gör det bara. Det blir nog bättre så.
Härligt skrivet! Älska Vilgot :)
SvaraRadera