måndag 21 januari 2013

Snyft

Vi har sjukstuga här hemma. Tjejerna Mini, Mellis och Storis är aningen snoris... Jag är väl i och för sig inte så snorig, men jag har ont i halsen och känner mig lite vissen. Jag lyckades sno åt mig lite tid till att kolla på en miniserie som jag velat se (det blev visst ganska mycket tid, eftersom jag inte kunde slita mig...). Ödesår på SVTplay. Den visades i mellandagarna, så den ligger bara kvar på play i några dagar till.

Ödesår är en tysk miniserie i två delar á 1 1/2 timme. Den utspelar sig i Tyskland under andra världskriget. Nemas problemas att se på en serie på tyska. Riktigt roligt faktiskt. Fast serien i sig var inte rolig. Hjälp va jag har lipat idag! I klass med när jag såg Doktor Zjivago första gången. Men jag ÄLSKAR att gråta till film. Det liksom renar mig inifrån på ett märkligt sätt. Sen gick jag ner till familjen och pussade och kramade dem. Så tacksam för mina underbaringar! Och tacksam för att jag inte har behövt uppleva krig. Och tacksam för att vi alltid kan äta oss mätta. Och tacksam för en hel massa andra saker...



1 kommentar:

  1. Är det jag som är en av en massa andra saker? Det var fint ; )

    SvaraRadera