söndag 19 maj 2013

Imorgon är en annan dag. Hoppas jag.

Hjälp vilken dag. Men två saker har varit riktigt bra idag. Och de kommer här.



I övrigt. Tack och lov för Urban Junglen. Jag tror hon har fallit. Nej, det hade hon visst inte. Men snart sover hon. Hon som älskar sin mamma så mycket att hon bara vill vara hos mamma och inte i sängen. Vilket är väldigt konstigt. Efter en och en halv timmes nattningen skulle jag lätt ha valt sängen framför mamman utan tålamod. 

Och. Nej, inga vattkoppor, men det där envetna halsontet har till slut erövrat hela mig och jag känner mig klubbad. Och S låter som en gammal skördetröska. Så det blir till att köra mental träning inför vårruset om en dryg vecka. Heja, heja. På alla tänkbara plan. 

Men först, två av tre sover så jag tänker återgå till positionen ovan. 

2 kommentarer:

  1. Det kommer andra dagar i framtiden. Jag lovar att de kan kännas likadana. Den där totala fysiska utmattningen man ibland upplever med småbarn byts ut mot en mer mental då barnen blir större, men för det mesta är det faktiskt väldigt trevligt! :) Jag kan inte tipsa om annat än att låta lillan få sin tid med dig nu när hon är så mammig. Hon behöver det. Lyssna på dina ljudböcker samtidigt som ni gosar om det känns segt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monnah! Idag tog hon igen sig rejält med en fyra(!!!) timmar lång tupplur. Sen har vi haft det så mysigt så. Och det har verkligen hjälpt att mannen varit ledig idag. Och snart, väldigt snart är det semestertider :).

      Radera