onsdag 10 april 2013

En sån där dag...

som slutar alldeles överlovely!

Solen har strålat och jag har känt nåt i stil med att nu, nu är det dax att vara jättelycklig och allt är underbart. Men istället har jag gått runt och deppat. I flera dagar har jag fått en sån hemsk huvudvärk fram på eftermiddagarna. Jag tänker att lite, lite choklad ska nog råda bot på eländet. Men konstigt nog gör det inte det. Värktabletter och choklad däremot. Mycket bättre. Fast, då får jag småångest för allt dåligt jag äter när jag går här och drar i tycka-synd-om-mig-land. 

Vid sextiden ikväll stod jag i köket och försökte få ihop nån slags middag, som jag att döma av mitt humör och smuslande (för att inte barnen skulle märka något) av godisintag den senaste timmen, borde ha inmundigat långt tidigare. Det ringer. 
Syster frågar vad jag gör. 
Lagar mat. 
Men kom in till stan och ät med mig istället!

Va?!? Syster i la stada! Samma som mig. Ååå så glad jag blir. Dessvärre svårt att bara lämna fortet. Så syster kommer till mig. Vi äter cesarsallad och smakar på kanterna av jätteonyttig 8-års-kokoskolakaka.

Livet leker. Systrar och minnen av flummiga kläder is da thing! 

Och här kommer dagen i bilder. Testkör en brio spin. Ganska nöjd. Tråkigt bara att den inte går in på rätt ledd i bilen. Vägrar vinterjacka och kör med fleece och tunntunn fjällräven från 70-talet. Och jättestora solglasögon. Och springer in och drar fram en mössa att dra över öronen också. Nej, än är det inte varmt. Enligt min man världens godaste kaka. Kanske. Helt klart världens onyttigaste i alla fall. Innehåll? 8 dl vanligt jättefarligt vitt socker. Och en deciliter sirap. Och sen till sist. När de sover. Å va jag älskar dem, livet, allt och alla.



4 kommentarer:

  1. Ett snabbt hej från mig, får läsa mer sedan :)
    Att du har tre barn tycker jag är intressant då jag själv funderat upp och ner och fram och tillbaka på ett ev tredje. Men nu har nog tiden sprungit ifrån mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du tittade in! Faktiskt känns det som en riktig bonus att ha fått en till liten till vår familj.

      Radera
  2. ja som sagt, det kan svänga snabbt ibland =) Låter ju verkligen som den slutar på plus i alla fall.
    Tack för din jättefina kommentar, även jag är jätteglad att jag hittat hit! så pass tydligen, att jag drömde om dig häromnatten. Du var gift med min favvoläkare och jag blev glad, för jag tänkte att nu kommer vi få tillfälle att hänga massor. Hjärnan alltså =)

    Ha en toppendag, ät lite mer kaka och spring en runda åt mig! (Fortfarande sjukt imponerad)

    Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) haha.

      Kakan hamnade i frysen i väntan på söndagens kalas. Men Olw har kommit med ranchchips. Oj, oj, oj. Måste definitivt springa imorgon...

      Radera