tisdag 9 juli 2013

Är det jag som är känslig?


Eländes elände, jag blir väl tvungen att sätta dit sånna där hemska barnlås på köksluckorna då! Men jag vill inte. För de är ju så sjukt svåra att få upp även för mammor. Åtminstone för den här mamman. Tänk att sånna där små plastbitar kan göra mig så galen! 

Precis som sånna där överjobbiga telefonsvarare som tror att de faktiskt kan konversera på riktigt.
"Beskriv ditt ärende."
"Jo, det gällde, eller jag bara undrar en liten grej..."
"Sa du fakturafrågor?"
"Ähh, nä du. Det fick du allt om bakfoten..."
"Sa du support?"
"Ähh, nej."
"Sa d..."
"Nej. NEJ! Neeeej!!!!"

Och, och det här är hemskt hemskt synd, pojkar som i tid och otid klär ut sig till Rasmus på luffen. O dear, idag har varit en humörsvängningarnas triumfdag. Alternativt allt för mycket sol på de känsliga. Men. Nu är det glömt och förlåtet. Och imorgon är en annan dag, hoppas jag. 

Så här i backspegeln är de bra söta iaf. Rasmus på luffen. Hedda på luffen. Och Svea inte på luffen men med en bakpulverbomb i munnen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar