fredag 12 juli 2013

Hon har som man säger lång startsträcka.

Sisådär en månad ungefär. Men nu, nu har torrisen på land förvandlats till en blötis på en strand.

Och, det har jag inget kort på. För jag håller hårt på regeln "inga telefoner/kameror på en femmetersradie av vatten". Lärt den hårda vägen? Svar: Ja. 

Kom att prata med en nervös farmor på stranden. Hon hade hört om fyra drunkningsolyckor i sommar. Usch. Usch. Usch. Lata dagar på stranden. Pyttsan. Med tre att hålla koll på går ögonen i kors. Visst de två stora kan simma lite grann. Men det är sannerligen ingen garanti. Om en dryg vecka börjar sommarsimskolan. Då ska simkunskaperna intensivvässas. Tills dess fortsätter jag med mitt gnat. Simma eller cykla en kvart om dan! Och läsa minst lika länge. Men det där sista behöver jag inte tjata om. Hjälp vad min son läser. Och hjälp vad jag är avis...


Hade visst en bild på torrisen. Här glad i hågen vid underbara ensamstranden. Sen, när hon väl kom i, ville hon aldrig nånsin komma upp igen. Ja, hon är nog ganska lik sin storasyster ändå...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar