lördag 20 juli 2013

Åt skogen med compact living. Nu drar jag till solen.

Älskling, du vet hur jag på sistone har uttryckt då och då att vi bor lite trångt på våra 120 kvm. Nu har jag hittat lösningen.






Och så finns det ett plan två. Som är exakt lika stort. Lövely, ey? Och här kommer lite info. Om fotona inte lyckats övertyga dig helt. 


Rum: 26
Boarea: 924 kvm
Byggår: 1848
Tomtarea: 1136 kvm
Pris: 250 000 kr utgångspris och nu har jag dubbel, trippel och frippelkollat det. Ja. Tvåhundrafemtiotusen kronor. Som en lite dyrare bil alltså. En bil på ca 5 kvm. Eller ett hus på ca 1000 kvm. 

Nackdelen (eller fördelen beroende på hur man ser det) är ju att Rut måste komma dagligen. Men den smällen är jag beredd att ta. 

Och sen levde de lyckliga i alla sina dagar...




...i (HOST) Munkfors (HOST).

3 kommentarer:

  1. då kan vi alla få eget rum när vi hälsar på alltså :)

    SvaraRadera
  2. Absolut! Eller, så kanske det inte blir något köp... Så länge det är sommar är vi ju mest ute, och då är vi inte så trångbodda. Och på vintern, hua, jag börjar nästan redan drömma mardrömmar om elavtal och pelletsmaskiner...

    SvaraRadera
  3. vi njuter av nuu istället! ;)

    SvaraRadera