söndag 21 juli 2013

Jag frågar mig:

Hur kan en dag som börjar så bra sluta så katastrofalt dåligt?

Jag tror att det finns fler med mig som skulle vilja ha ett svar på den frågan. 

Det jag kommer fram till i det här tillståndet av "gaah-jag-orkar-inte-mer" är att kanske mammor inte ska vara uppe efter midnatt flera kvällar på rad även om himlen är ljus och luften är ljummen. OCH, och det här är ännu viktigare, ettåringar MÅSTE sova mer än en kvart på dagen! Oavsett hur spännande omvärlden är. Oavsett hur vått vattnet är. Och oavsett hur mycket det finns på denna jord att stoppa i sin mun. Sova är da thing. Det är ju såååå skönt! Exakt vid vilken ålder är det man förstår det egentligen? 

Konstigt ändå. Kom precis på att igår reflekterade jag över hur oerhört enkelt det har varit att natta Svea den sista tiden. Är ganska säker på att jag glömde säga "Ta i trä". Eller, snarare helt säker på det. För det ingår inte i min vokabulär. 

En av tre har åtminstone somnat nu. Alltid något. Men dagens bästa får bli svärmors köttfärslimpa. Som jag dessvärre inte har nåt kort på. Så håll till godo med ett kort på mina köttbullar från igår. Som, kalla på en macka, förmodligen kvalar in som dagens två.


Ja. Jag är besatt av god mat. Nej. Jag är inte gravid! Och med det sagt tror jag att jag går och lägger mig. Klockan 20.35...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar