torsdag 21 mars 2013

Det blåser förändringens vindar.

Ica Maxi gör det. IKEA gör det. Ooops vi håller också på och gör det. Tacka vet jag Antikrundan. Där är allt tryggt, gammalt och som vanligt. Skönt!

Jo Ica Maxi Haninge är den affären som jag spenderar som mest pengar i varje månad. Jag har gillat Maxi i de tolv åren jag har bott här. Vissa kvällar har jag flytt dit bara för att få lite ensamtid. Att strosa på Maxi har varit värsta räddningen under de mest intensiva småbarnsåren. Men det senaste typ halvåret, har jag gått dit så lite det bara går. Allt, precis allt har bytt plats med allt annat. Jag gillar det INTE!

Igår var jag på IKEA. Mannen var med också. Hemskt roligt att han var med. Men, om man ska få ens en liten glimt åt nåt annat än
- sängstomme
- lunchlådor
- konsoler
när maken är med så gäller det att vara väldigt strukturerad. Det är tur att jag kan IKEA utan och innan.

Men va nu?!? Vad gör "Spara och förvara" där husgeråd ska vara??? Gaah. Ska de göra om här nu också?!

Varför vi var på IKEA? Jo, vi tänkte (host) göra om lite här hemma. Byta lekrummet mot sovrum och föräldrasovrum mot barnrum...

Vad tänker jag med? Jag är en riktig trygghetsmänniska. Saker ska va som de alltid har varit. Och om jag inte hittar på Maxi kan det ju vara skönt att åtminstone hitta min egna säng...

De enda förändringsvindarna som behövs här är att all snö behöver blåsa bort.
Och lite vitsippor kan få titta upp också förstås.

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det jobbigt när de möblerar om affärer. Vill jag springa runt och leta efter det jag ska handla, så skulle jag gå till en för mig ny affär...
    Lycka till med ommöbleringen hemma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visste väl att det fanns fler som tänker som mig ;). Kram

      Radera