tisdag 26 mars 2013

Dagens fynd.


En bordspegel till Hedda.
En plåtburk till Vilogts stenar och andra små grejer som lätt hamnar på bänken brevid hans säng.
En liten vitsippsvas till farmor. Om bara våren behagar komma. (Hedda kände sig högst tveksam till om den hinner komma tills vi ska till farmor på lördag. Men jag har hopp...NOT!)
En virkad blomrutfilt till dockorna.
En virkad rutfilt till Svea.
Allt till samma summa som två paket våffelmix.

Hur det går med filten som jag så kaxigt sa att jag virkar på? Comme ci comme ca... Jag har tagit upp och börjat om X antal gånger. Men nu tror jag att systeryster har gett mig ett riktgit bra tips. Så två och en halv rad ser riktigt bra ut. (Ganska bra åtminstone.) Men vi har ju varit friska i en hel vecka, och då hinns inte mycket virkning med kan jag lova.

Konstaterar ikväll att jag faktiskt var grym på det där med köpstopp i februari. Och att jag är grym på det där med konsumera-mera i mars.

"Du ska inte köpa annat än nödvändiga saker Emil lille." Anton Svensson i Katthult, Lönneberga, Småland.

Men hallå, dockorna behövde verkligen en ny filt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar